Sunday, December 19, 2010

Nikmatnya iman


Awal kalam bismillahirrahmanirrahim,

Ku mulakan bicara ku kali ini, menceritakan pertemuanku dengan seseorang yang sungguh bertuah. Pertemuanku dengannya sungguh ku kira aturan Allah. Pertemuan dengan seorang muslimat yang baru sahaja memegang title itu selama beberapa tahun. Hebatnya muslimat ini, dilahirkan dalam keluarga yang bukan Islam dan merupakan anak bongsu dalam keluarga. Sanggup menerima dan menanggung segala penghinaan hanya kerana mempertahankan agama yang suci ini.. Aku?? berjumpa dengannya menyebabkan aku benar-benar terpukul. Rasanya diri sudah melakukan tugas dakwah, walhal di luar sana masih ada yang masih mencari-cari ilmu tentang Islam malah tidak tahu jalan dan caranya..Rupanya, belum cukup usaha dakwah ku!! Dia, dalam esak tangis menceritakan pengalamannya dan segala apa yang dia lalui kerana keIslamannya..bayangkan, seorang anak perempuan, dan pula bongsu dalam keluarga, sudah pasti dia amat memerlukan keluarganya, tapi dia terpaksa menanggung segala kata-kata yang tidak menyenangkan dan menyakitkan bila bersama keluarganya..namun apakan daya muslimat ini, kemana lagi harus dia menjejakkan kakinya? kalau bukan kembali ke pangkuan keluarganya..Tapi dalam masa yang sama, dia terus-terusan mempertahankan akidahnya...Pelbagai persoalan tentang agama diajukan padaku..sampai tidak terdaya aku menjawabnya. Sedarlah aku, masih belum cukup usahaku selama ini! sedarlah aku, aku tidak harus main-main lagi dalam tugasan dakwah dan menuntut ilmu..Allah, aku menyayangi saudara baruku ini..Allah, ingin sekali aku menolongnya, mengeluarkannya dari permasaalahan ini..Allah berilah kekuatan padanya...Allah, peliharalah dia...Allah, kasihanilah dia...Allah, tunjukkanlah dia jalanMu, jalan yg Engkau redhai..Allah, bimbinglah dia, kerana Engkaulah sebaik-baik pembimbing..Allah, redhailah dia..

Aku bersyukur dipertemukan dengannya...

~::Life for ALLAH::~

1 comments:

ruhuljadeed on December 19, 2010 at 3:21 PM said...

subhanaAllah
moga kita banyak2 bersyukur~~
alhamdulillah:::::

Post a Comment